Learn. Experience. Share the culture.

Contemporary Italian Film Series

contemporary-films

The Contemporary Italian Film Series is a monthly series of Italian movies,
projected in Italian with English subtitles.
Suggested Donation: $5 for ICCC Members and Students, $10 for Non-Members.
Snacks and beverages included.


Contemporary Italian Film Series


The Contemporary Italian Film Series will be back in January 2018


2017 Past Films:


“Io che amo solo te” – I, Who Loves Only You

Wednesday, May 17, 2017
Doors open at 6:30 pm and film begins at 7:15 pm

In Italian with English subtitles
Directed by Marco Ponti; starring Riccardo Scamarcio, Laura Chiatti, Michele Placido, Maria Pia Calzone, and Luciana Littizzetto.
(2015 release, 102 minutes)
Reserve your seat – eventbrite or call 713-524-4222 ext. 7

locandina-io-che-amo-solo-te

Plot: Chiara and Damiano, two young people from Polignano a Mare, are about to be married, but they do not know that their parents were about to do the same thing many years before. Ninella, Chiara’s mother, as a young woman was supposed to marry don Mimì, Damiano’s father. Their dream of love and marriage never came about. Between secrets and revelations Chiara and Damiano learn what love really is.

Trama: Ninella ha cinquant’anni e un grande amore, don Mimì, con cui non si è potuta sposare. Ma il destino le fa un regalo inaspettato: sua figlia si fidanza proprio con il figlio dell’uomo che ha sempre sognato, e i due ragazzi decidono di convolare a nozze. Il matrimonio di Chiara e Damiano si trasforma così in un vero e proprio evento per Polignano a Mare, paese bianco e arroccato in uno degli angoli più magici della Puglia.


“La pazza gioia” – Like Crazy

Wednesday, April 19, 2017
Doors open at 6:30 pm and film begins at 7:15 pm

In Italian with English subtitles
Directed by Paolo Virzì; starring Micaela Ramazzotti and Valeria Bruni Tedeschi.
(2016 release, 118 minutes)
Reserve your seat – eventbrite or call 713-524-4222 ext. 7

lapazzagioia

Plot: Donatella and Beatrice reside in a psychiatric facility in Tuscany. They have different life stories, but a chance to escape brings them together in an adventure that will change their lives forever and will help them realize the beauty in imperfection.

Trama: Beatrice Morandini Valdirana è una chiacchierona istrionica, sedicente contessa e a suo dire in intimità coi potenti della Terra. Donatella Morelli è una giovane donna tatuata, fragile e silenziosa, che custodisce un doloroso segreto. Sono tutte e due ospiti di una comunità terapeutica per donne con disturbi mentali, entrambi classificate come socialmente pericolose. Il film racconta la loro imprevedibile amicizia, che porterà ad una fuga strampalata e toccante, alla ricerca di un po’ di felicità in quel manicomio a cielo aperto che è il mondo dei sani.


“Suburra”

Wednesday, March 22, 2017
Doors open at 6:30 pm and film begins at 7:15 pm

In Italian with English subtitles
Directed by Stefano Sollima; starring Pierfrancesco Favino, Greta Scarano, and Elio Germano.
(2015 release, 130 minutes)

suburra

Plot: In 2011, Ostia was the subject of a giant real estate project intended to make the harbor of Ancient Rome the Las Vegas of today. A gangster known as “Samurai” and all the local mob bosses have agreed to work for this common goal, but peace is not to last long. The place soon becomes a battlefield where criminals and politicians either join forces cynically or fight each other ruthlessly.

Trama: Adattamento cinematografico dell’omonimo libro di Carlo Bonini e Giancarlo De Cataldo. Un film su Roma e il Potere. Roma vive di tre poteri – politico, religioso, criminale – che coinvolgono e stritolano persone innocenti con risultati stupefacenti. Il film racconta sette giorni che precedono il crollo di un’era della Repubblica, alla vigilia di una legge da far approvare, ed è essenziale la figura del personaggio di Samurai, l’ultimo della banda della Magliana.


“Maraviglioso Boccaccio” – Wondrous Boccaccio

Wednesday, February 15, 2017
Doors open at 6:30 pm and film begins at 7:15 pm

In Italian with English subtitles
Directed by Paolo and Vittorio Taviani; starring Lello Arena, Paola Cortellesi, Carolina Crescentini, Flavio Parenti, and Vittoria Puccini.
(2015 release, 120 minutes)

maraviglioso_boccaccio

Plot: Florence, 13th century. The “Black Death” is spreading. Ten young men and women (three boys and seven girls) escape plague-stricken Florence for a countryside estate where they regale each other with bawdy tales of love, destiny and desire. This film offers a new evocative take on Boccaccio’s classic work, “The Decameron.”

Trama: Lo sfondo è quello della Firenze trecentesca colpita dalla peste, che spinge dieci giovani a rifugiarsi in campagna e a impiegare il tempo raccontandosi delle brevi storie. Drammatiche o argute, erotiche o grottesche, tutte le novelle hanno in realtà un unico, grande protagonista: l’amore, nelle sue innumerevoli sfumature. Sarà proprio l’amore a diventare per tutti il migliore antidoto contro le sofferenze e le incertezze di un’epoca.


“Perfetti Sconosciuti” – Perfect Strangers

Wednesday, January 25, 2017
Doors open at 6:30 pm and film begins at 7:15 pm

In Italian with English subtitles
Directed by Paolo Genovese; starring Edoardo Leo, Giuseppe Battiston, Anna Foglietta, Marco Giallini, Valerio Mastandrea, Alba Rohrwacher and Kasia Smutniak.
(2016 release, 97 minutes)

perfetti-sconosciuti

Plot: Seven longtime friends get together for dinner. When they decide to share with each other the content of every text message, email and phone call they receive, many secrets start to unveil and the equilibrium trembles.

Trama: Nel corso di una cena, che riunisce un gruppo di amici, la padrona di casa Eva, ad un certo punto, si dice convinta che tante coppie si lascerebbero se ogni rispettivo partner controllasse il contenuto del cellulare dell’altro. Parte così una sorta di gioco per cui tutti dovranno mettere il proprio telefono sul tavolo e accettare di leggere sms/chat o ascoltare telefonate pubblicamente. Quello che all’inizio sembra un passatempo innocente diventerà man mano un gioco al massacro e si scoprirà che non sempre conosciamo le persone così bene come pensiamo.



Past films within this series:

2016 Films
2015 Films


Get Adobe Flash player